Advertorial

Kúpeľne snov - novinky značky hansgrohe

Spoločnosť Hansgrohe, známa svojimi inovatívnymi riešeniami kúpeľní a kuchýň, rozšírila ponuku svojich produktov nad rámec tradičných batérií a...

Veľkoplošné zasklenia od spoločnosti Internorm – maximálna flexibilita

Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.

Myotis - všetko pre Vaše interiéry...

Ak hľadáte pre realizáciu svojich návrhov partnera, ktorý sa vie prispôsobiť náročným požiadavkám, tak nasledujúce riadky sú určené pre Vás.

Dizajn sa spája s prirodzenosťou: nové drevo-hliníkové okno od spoločnosti Internorm

Európska značka okien číslo jeden rozširuje svoj sortiment o nové drevohliníkové okno HF 520 s plošne...

Dvadsať rokov inovácií vo svete priečok a mobilných stien

Spoločnosť Milt nielen sleduje súčasné trendy, ale aktívne prispieva aj k ich tvorbe.

Košická futbalová aréna - Interiér

“KEĎ NEVYSTRELÍŠ, NEDÁŠ GÓL.”

Výstavba KFA symbolicky začína novú éru košickej futbalovej kultúry.
Diela
Peter Maukš18.12.2024
240
Košická futbalová aréna - Interiér
Autori: Mira Maukš (Interior designer), Peter Maukš (Interior designer + Management realizácie)Spolupráca: Roman Juhás (Grafický design + Art direction), Viktória Mravčáková (Navigácia), Ondrej Jób (Typografia)Zastavaná plocha: 17 452 m2Návrh: 2018 - 2024Realizácia: 2019 - 2024Adresa: Pri prachárni 13, Košice, SlovenskoPublikované: 18. december 2024
Košice ako futbalová bašta prežíva od polovice nultých rokov veľmi turbulentné obdobie. Vznikajúce a zanikajúce kluby, chaos v identifikácii sa s niektorým z klubov, neustále odvolávanie sa na historické miľníky, ktoré nie vždy priamo súvisia so súčasnými klubmi atď.
Po rokoch pôsobenia na zdevastovanom štadióne Lokomotívy, prichádza klub FC Košice na nový štadión, ktorý už po prvých zápasoch ukazuje potenciál stať sa pevnosťou košického futbalu. Tentokrát nie len zanietením a vášňou fanúšikov a hráčov, ale aj adekvátnym prostredím a zázemím.

Nový štadión, ktorého autorom je Csaba Ambrus / Adif, sa dostavbou bočných tribún zaradil do kategórie UEFA 4 s celkovou kapacitou 12 658 miest. Budova zostáva v jednoduchej funkčnosti, na zvýraznenie akcentov stavby je v exteriéri okrem šedej a bielej, farebná škála doplnená o výraznú žltú farbu, ktorá je signifikantná pre mesto Košice ako aj domáci klub.

Gen. manažér KFA P. Schmiedl:„Našou víziou je vybudovať športovisko nadnárodného významu a v blízkej budúcnosti hostiť reprezentačné podujatia, či turnaje na všetkých úrovniach.“

Pri tvorbe interiéru a vizuálnej identity sme sa nenásilným spôsobom inšpirovali futbalovou tématikou - švy na lopte, sieťky na bránke, futbalové kopačky alebo čiary deliace trávnatú plochu. Náročnosť použitých materiálov (laminovaná LTD, kompaktná doska, HPL, mosadzný plech, trapézový plech, kamenina, drevená dýha, zrkadlá) bola zvolená so zreteľom na funkciu priestoru, v ktorom sa jednotlivé matriály nachádzajú. Interiérový a grafický dizajn prepojený s architektúrou, kontext, ktorý nie je primárne o estetike, ale o funkčnosti v reálnom priestore, bol pre nás všetkých super skúsenosť.
6368
Youtube

Poloha diela

Mira Maukš
Peter Maukš
Vložené
18. december 2024
0
24
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím