Spoločnosť Hansgrohe, známa svojimi inovatívnymi riešeniami kúpeľní a kuchýň, rozšírila ponuku svojich produktov nad rámec tradičných batérií a...
Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.
Ak hľadáte pre realizáciu svojich návrhov partnera, ktorý sa vie prispôsobiť náročným požiadavkám, tak nasledujúce riadky sú určené pre Vás.
Odolná konštrukcia zaručuje dlhoročné bezproblémové používanie,...
Európska značka okien číslo jeden rozširuje svoj sortiment o nové drevohliníkové okno HF 520 s plošne...
V prístavnom meste Brémy bola postavená v roku 1959 dvojpodlažná skladová budova, ktorá slúžila dlhé roky na dočasné uskladnenie tovaru po vykládke. V deväťdesiatychr rokoch, po presťahovaní nákladnej časti prístavu rokoch prestali sklady a priemyselné budovy v tejto lokalite plniť svoj účel. Mesto preto začalo hľadať spôsob, ako za pomoci súkromných investorov revitalizovať v tej dobe nie veľmi atraktívnu lokalitu. Zaujímavá bola hlavne poloha bezprostredne pri rieke Weser.
V rámci revitalizácie bývalej prístavnej časti Bremens zur Überseestadt zaujala investorov hlavne spomínaná 400 metrová skladová budova, ktorá bola v tom čase už pamiatkovo chránená. Poloha, orientácia budovy a nepoškodený nosný systém naznačovali veľký potenciál pre modernú konverziu.
Ako ideálna sa javila voľná dispozícia a otvorená juhozápadná fasáda orientovaná smerom k vode. Výzvou bolo nájsť vhodnú náplň a funkčné využitie budovy s hĺbkou dispozície až 50m. Ambiciózny projekt takéhoto rozsahu rátal s celkovými nákladmi 28 mil. €.
Architektov už pri prvej obhliadke stavby zaujal obrovský vnútorný priestor a najmä bazilikálne osvetlenie cez centrálny svetlík prebiehajúci po celej dĺžke budovy. Rozhodli sa pre odvážne riešenie. Bola odstránená strecha a na úrovni 2.NP v mieste pôvodného hrebeňa strechy vznikol otvorený priesor. Zastavané časti sa od seba akoby odsunuli a umožnili tak vzniknúť novému bulváru. Tento vnútroblok s bočnými uličkami je určený nielen pre peších, ale aj pre automobily. Je dlhý viac ako 200 metrov a dáva predstavu o pôvodnej veľkosti haly. Doprava automobilov na poschodie je zabezpečená nákladnými výťahmi.
Oplatí sa pozrieť video, ktoré názorne ilustruje tento originálny koncept:
Pamiatkovo chránený areál skladu sa aj vzhľadom na vysoké náklady revitalizoval v dvoch etapách. Najskôr sa v parteri vybudovali priestory pre kaviarne a maloobchodné prevádzky. Nachádzajú sa tu aj ateliéry a malé súkromné galérie.
Najvýznamnejšou prevádzkou v zrekonštruovanej budove je Centrum automobilovej kultúry a mobility. Poskytuje služby ako je distribúcia, údržba, starostlivosť a reštaurovanie klasických automobilov. Súčasťou centra je aj rozsiahla zbierka veteránov na prízemí vo verejne prístupnej pasáži. Pravidelne sa tu konajú zrazy fanúšikov a nadšencov historických automobilov.
V druhej etape vznikli na poschodí luxusné byty s vlastnou garážou. Byty sú situované pozdĺž juhozápadnej fasády a každý z nich má terasu s výhľadom na vodu. Dispozične sú riešené ako mezonety vysokého štandardu. Do bytu sa vstupuje zo spoločného bulváru, alebo priamo z vlastnej garáže. Na poschodí sa nachádzajú tiež prenajímateľné kancelárske priestory.
Pri rekonštrukcii ostali fasády skladového objektu „Schuppen Eins“ zachované takmer v pôvodnej forme. Fasády vo vnútrobloku boli stvárnené s použitím nových materiálov. Architekti navrhli obklad z veľkoformátových vláknocementových dosiek Equitone v cementovo sivom farebnom prevedení s jemnými perleťovými odleskmi. Použitie fasádnych dosiek odkazuje na industriálnu minulosť objektu a dopĺňa priznané betónové povrchy. Obklad bol montovaný na hliníkovú podkonštrukciu, čo umožnilo precízne vyhotovenie detailov, ako napríklad zapustené rámy okien. Veľký dôraz sa pri realizácii kládol na umiestnenie jednotlivých dosiek a lícovanie špár.
Historické fotografie "Schuppen Eins"
Letecké zábery areálu počas zrazu veteránov:
Zdroj: Equitone