Prihlásiť sa na medzinárodnú architektonickú súťaž BigMat International Architecture Award’25 je možné až do 15....
Kombinácia Silky so železobetónovým skeletom sa v tomto projekte ukázala ako ideálne riešenie pre...
Projekt „IBV Lietava – 4 domy pri lese“ ponúka premyslené riešenia s dôrazom na tradíciu a...
Tento inovatívny systém presklených priečok s paralelne posuvnými dverami a tromi prepojenými krídlami prináša elegantné...
Kľučka od Barbory Škorpilovej je odrazom súčasnej estetiky a technológií. Inšpirovaná tvarom ohnutého papiera, spája jemné línie s moderným...
Spoločnosť mmcité predstaví na výsteve v Miláne novú kolekciu Linfa od AG&P greenscape a Cattaneo design.
Realizácia s použitím riešení od spoločnosti JAP FUTURE, ktorá dodala prémiový interiérový sortiment dotiahnutý do všetkých detailov
Mimoriadne štíhly rám zvyšuje podiel skla s cieľom maximalizovať dopad svetla a vytvára vzhľad pevného modelu...
Česká firma Janošík balansuje na hranici možného.
Sklenené priečky od spoločnosti Milt ako kľúčový prvok moderného dizajnu
ICONIC: Kľučka, ktorá spája históriu s modernou eleganciou
REHAU Window Solutions získalo ocenenie German Design Award 2025 za vynikajúce riešenie okien ARTEVO TERRA.
Nech už staviate, renovujete alebo navrhujete výplne otvorov, teraz máte jedinečnú príležitosť získať prémiové okná za...
Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.
Ak hľadáte pre realizáciu svojich návrhov partnera, ktorý sa vie prispôsobiť náročným požiadavkám, tak nasledujúce riadky sú určené pre Vás.
Nové návštevnícke centrum s autobusovou zastávkou je jedným z dvoch hlavných prístupových bodov do horského sedla Pustevny, významného turistického miesta na hrebeni Beskýd. Lokalita, ktorá v súčasnosti ponúka širokú škálu turistických, športových a rekreačných aktivít, bola postupne urbanizovaná od sklonku 19. storočia. Spolu so vznikajúcim fenoménom horskej turistiky v sedle vznikali aj architektonicky hodnotné stavby. Príkladom sú útulne, ktoré boli postavené v rokoch 1897 - 1899 podľa návrhov Dušana Jurkoviča. Pôvodný charakter sedla s pustovňami, odrezanými od okolitého sveta, je dnes už minulosťou.
Neúmerne rastúce dopravné zaťaženie viedlo k potrebe riešiť problematickú situáciu. Túžba po upokojení dopravy viedla k myšlienke presunutia pôvodnej autobusovej zastávky zo sedla nižšie k parkovisku. Súčasťou projektu je preto nová zastávka a otočisko pre linkové autobusy.
Projekt rieši nástupný bod zo strany obce Prostřední Bečva. Nachádza sa tu záchytné parkovisko umiestnené v brázde svahu pozdĺž prístupovej cesty. Súčasťou parkoviska je aj odstavná plocha na násype, ktorý vznikol pri budovaní cesty. Pôvodne tu stál drobný objekt zázemia obsluhy parkoviska. Miesto je spolu s budovou lanovky na severnej strane významným nástupným bodom pre návštevníkov pustovní.
Nové stavby sa nachádzajú na oboch stranách príjazdovej cesty do sedla. Hlavný objekt nadväzuje na parkovisko a zastávku autobusu. Na druhej strane stojí nová zvonička a portál lesnej cesty, ktorá nadväzuje na trasu k radhošťskému hrebeňu. Vstupný objekt lokality integruje malé infocentrum s čakárňou a kaviarňou, zázemie obsluhy parkoviska, prístrešok zastávky, toalety a terasu s vyhliadkou do krajiny. Je umiestnený na hrane svahu, kde sa otvára smerom k výhľadu na zalesnený vrch Čertův mlýn.
Drevostavba s rámovou konštrukciou z lepených väzníkov je založená na mikropilotách. Šindľová fasáda odkazuje na miestne tradície, zelená strecha s lokálnou kvetenou nadväzuje na okolité lúky. Pieskovcové dlažby a múry využívajú prírodný materiál Beskýd.
Projekt Brány Pusteven a nadväzujúce úpravy ostatných autobusových zastávok v obci sú súčasťou snahy samosprávy o kultiváciu a zatraktívnenie hromadnej dopravy. Zastávky sú riešené v rámci spoločného architektonického konceptu.
“Rozlehlá obec prostřední Bečva, pro kterou je hromadná doprava důležitým prvkem mobility, v současné době pracuje na zvýšení jejího komfortu a bezpečnosti. Zadáním bylo vytvořit autobusovou zastávku pro prostřední Bečvu. Zvolili jsme modulární konstrukci z dubových trámů, formu jednoduchého květináče na nožkách, která umožní drobné modifikace a přizpůsobení velikosti pomocí množení modulů krychle. Jednotlivé výplně stavby lze přizpůsobit konkrétním místům a pracovat s nimi jako s proměnlivým estetickým a orientačním prvkem. Jelikož se jedná o obec rozlehlou do několika údolí, je postupně uvažováno s dalšími etapami realizace zastávek v obdobné navazující architektonické formě,” dopĺňajú na záver autori z ateliéru henkai architekti.
Materiály:
Autor: henkai architekti
Podklady: Linka
Fotografie: BoysPlayNice
Nechce sa vám vypisovať vaše údaje? Prihláste sa a komentujte pod svojím účtom.
Nemáte ešte účet? Zaregistrujte sa tu