Výber okien je pri stavbe či rekonštrukcii kľúčovou investíciou a systém SYNEGO od REHAU prináša komplexné riešenie s dôrazom na...
Integrované dverové systémy predstavujú riešenie, ktoré spája vysoké technické nároky s architektonickou...
Dá sa šetriť bez ujmy na dizajne?
Architekti zo štúdia HENN stavili na prirodzenosť dreva, precízne navrhnutú akustiku a premyslený...
Tiché a bezkontaktné dovieranie dverí dopĺňajú ergonomické madlá v rôznych dizajnových a funkčných prevedeniach, vrátane...
Bývanie na južných svahoch alpského predhoria.
Kombinácia Silky so železobetónovým skeletom sa v tomto projekte ukázala ako ideálne riešenie pre...
Projekt „IBV Lietava – 4 domy pri lese“ ponúka premyslené riešenia s dôrazom na tradíciu a...
Tento inovatívny systém presklených priečok s paralelne posuvnými dverami a tromi prepojenými krídlami prináša elegantné...
Kľučka od Barbory Škorpilovej je odrazom súčasnej estetiky a technológií. Inšpirovaná tvarom ohnutého papiera, spája jemné línie s moderným...
Spoločnosť mmcité predstaví na výsteve v Miláne novú kolekciu Linfa od AG&P greenscape a Cattaneo design.
Realizácia s použitím riešení od spoločnosti JAP FUTURE, ktorá dodala prémiový interiérový sortiment dotiahnutý do všetkých detailov
Česká firma Janošík balansuje na hranici možného.
Sklenené priečky od spoločnosti Milt ako kľúčový prvok moderného dizajnu
ICONIC: Kľučka, ktorá spája históriu s modernou eleganciou
Graficky stvárnená recepcia telekomunikačného operátora. Motív siete vrstvený na sklenených platniach má vďaka zvolenému riešeniu priestorovú hĺbku, dynamicky sa mení v závislosti na uhle pohľadu. Pútavá grafika nenecháva návštevníkov na pochybách, kam smerovať svoje prvé kroky.
Zadanie
Pri príležitosti sťahovania spoločnosti SWAN do nových priestorov v administratívnej budove na Landererovej 12 v Bratislave oslovil architekt Ján Matulník (pod ktorého taktovkou bol riešený celý koncept interiéru) dizajnérku Ninu Weisslechner, aby navrhla artwork pre recepciu. Zadanie znelo: "potrebujeme na recepcii vytvoriť 'eyecatcher', teda grafiku ktorá pritiahne zrak návštevníka."
Výsledkom je priestorový artwork na troch vrstvách skla vrstvených za sebou. Pri pohľade od vstupu môžeme vnímať celistvý motív, ktorý vzniká spojením grafiky na recepčnom pulte a zápultí. Obrazec je podsvietený regulovateľným LED osvetlením.
“Motív znázorňuje symbolickú komunikačnú sieť, ktorá sa vďaka spoločnosti, akou je SWAN, stále rozrastá. Umožňuje ľuďom vzájomný kontakt, aj keď sa nachádzajú na úplne iných koncoch sveta,” vysvetľuje autorka.
Príbeh / proces
Nina Weisslechner sa zaoberá tvorbou "artworks" navrhnutých a realizovaných na kľúč do konkrétneho priestoru. “Zámerom artworks nie je len priestor skrášliť, ale grafiky majú za úlohu doslova komunikovať s ľuďmi, ktorí s nimi denne prichádzajú do kontaktu,” približuje svoju prácu dizajnérka.
Jedným z návrhov Niny Weisslechner bola takzvaná data driven (teda dátami poháňaná) animácia, ktorá by sa počas dňa organicky menila. Aktuálna podoba by závisela od počtu ľudí, ktorí sa v priestore nachádzajú. Napokon zvíťazilo iné riešenie: “analógová” grafika vrstvená na sklenených platniach vytvárajúca hĺbkový efekt.
Vďaka zvolenému riešeniu tvorí motív siete priestorovú ilúziu a dynamicky sa mení v závislosti na uhle pohľadu. Vznikol tak spomínaný "eyecatcher", ktorý navádza návštevníkov k bodu prvého kontaktu.
Pri realizácii bolo použitých 602 kilogramov skla (kvôli hmotnosti sklenených tabúľ bolo postavené samonosné pódium). Celý proces od prvých návrhov až po finále trval 6 mesiacov, avšak realizácia samotnej recepcie prebehla vo veľmi krátkom čase. Práce nezabrali viac ako mesiac.
Tvorivý proces a východiskové idey:
Podklady: Nina Weisslechner
Za fotografie ďakujeme Tomášovi Maninovi.
Nechce sa vám vypisovať vaše údaje? Prihláste sa a komentujte pod svojím účtom.
Nemáte ešte účet? Zaregistrujte sa tu