Spoločnosť Hansgrohe, známa svojimi inovatívnymi riešeniami kúpeľní a kuchýň, rozšírila ponuku svojich produktov nad rámec tradičných batérií a...
Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.
Ak hľadáte pre realizáciu svojich návrhov partnera, ktorý sa vie prispôsobiť náročným požiadavkám, tak nasledujúce riadky sú určené pre Vás.
Odolná konštrukcia zaručuje dlhoročné bezproblémové používanie,...
Európska značka okien číslo jeden rozširuje svoj sortiment o nové drevohliníkové okno HF 520 s plošne...
Graficky stvárnená recepcia telekomunikačného operátora. Motív siete vrstvený na sklenených platniach má vďaka zvolenému riešeniu priestorovú hĺbku, dynamicky sa mení v závislosti na uhle pohľadu. Pútavá grafika nenecháva návštevníkov na pochybách, kam smerovať svoje prvé kroky.
Zadanie
Pri príležitosti sťahovania spoločnosti SWAN do nových priestorov v administratívnej budove na Landererovej 12 v Bratislave oslovil architekt Ján Matulník (pod ktorého taktovkou bol riešený celý koncept interiéru) dizajnérku Ninu Weisslechner, aby navrhla artwork pre recepciu. Zadanie znelo: "potrebujeme na recepcii vytvoriť 'eyecatcher', teda grafiku ktorá pritiahne zrak návštevníka."
Výsledkom je priestorový artwork na troch vrstvách skla vrstvených za sebou. Pri pohľade od vstupu môžeme vnímať celistvý motív, ktorý vzniká spojením grafiky na recepčnom pulte a zápultí. Obrazec je podsvietený regulovateľným LED osvetlením.
“Motív znázorňuje symbolickú komunikačnú sieť, ktorá sa vďaka spoločnosti, akou je SWAN, stále rozrastá. Umožňuje ľuďom vzájomný kontakt, aj keď sa nachádzajú na úplne iných koncoch sveta,” vysvetľuje autorka.
Príbeh / proces
Nina Weisslechner sa zaoberá tvorbou "artworks" navrhnutých a realizovaných na kľúč do konkrétneho priestoru. “Zámerom artworks nie je len priestor skrášliť, ale grafiky majú za úlohu doslova komunikovať s ľuďmi, ktorí s nimi denne prichádzajú do kontaktu,” približuje svoju prácu dizajnérka.
Jedným z návrhov Niny Weisslechner bola takzvaná data driven (teda dátami poháňaná) animácia, ktorá by sa počas dňa organicky menila. Aktuálna podoba by závisela od počtu ľudí, ktorí sa v priestore nachádzajú. Napokon zvíťazilo iné riešenie: “analógová” grafika vrstvená na sklenených platniach vytvárajúca hĺbkový efekt.
Vďaka zvolenému riešeniu tvorí motív siete priestorovú ilúziu a dynamicky sa mení v závislosti na uhle pohľadu. Vznikol tak spomínaný "eyecatcher", ktorý navádza návštevníkov k bodu prvého kontaktu.
Pri realizácii bolo použitých 602 kilogramov skla (kvôli hmotnosti sklenených tabúľ bolo postavené samonosné pódium). Celý proces od prvých návrhov až po finále trval 6 mesiacov, avšak realizácia samotnej recepcie prebehla vo veľmi krátkom čase. Práce nezabrali viac ako mesiac.
Tvorivý proces a východiskové idey:
Podklady: Nina Weisslechner
Za fotografie ďakujeme Tomášovi Maninovi.