Spoločnosť Hansgrohe, známa svojimi inovatívnymi riešeniami kúpeľní a kuchýň, rozšírila ponuku svojich produktov nad rámec tradičných batérií a...
Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.
Ak hľadáte pre realizáciu svojich návrhov partnera, ktorý sa vie prispôsobiť náročným požiadavkám, tak nasledujúce riadky sú určené pre Vás.
Odolná konštrukcia zaručuje dlhoročné bezproblémové používanie,...
Európska značka okien číslo jeden rozširuje svoj sortiment o nové drevohliníkové okno HF 520 s plošne...
Firma Europlac (sídlo má v nemeckom Tettnangu, výrobu v Topoľčanoch) produkuje širokú škálu dyhovaných materiálov, vrátane špeciálnych akustických a protipožiarnych produktov, ktoré sama vyvíja. Nové interiéry boli riešené v trojpodlažnej budove, ktorá predtým slúžila ako sídlo vývojárskej firmy pre automobilový priemysel.
Objekt v sebe integruje okrem samotného administratívneho zázemia, ktoré je umiestnené v podstrešnom priestore spolu s kantínou, aj zážitkové priestory, prezentujúce drevené materiály v rôznych podobách. Koncepcia náplne prezentačných častí pre návštevníkov sa riadila jednoduchým heslom „od výberu materiálu až po hotový objekt“.
Na vstupnom podlaží je preto umiestnený europlacBOUTIQUE, ktorý je koncipovaný ako „priestor v priestore“. V strede neutrálne pôsobiacej miestnosti je vložený čierny dyhovaný kubus s bielym, dynamicky rezaným vnútrom. To tvorí translucentný barisolový svetelný podhľad (vytvárajúci difúzne svetlo) a biela prírodná dubová dyha na stenách a podlahe. Vnútorný priestor tak zámerne vytvára prostredie bez výrazných vizuálnych podnetov, vďaka ktorému vyniknú jemné farebné odtiene 138 druhov drevín a 54 faktúr - reliéfnych úprav povrchu prírodnej dyhy. Možnosť jednoduchého zvesenia a zavesenia vzoriek a ich vzájomného kombinovania priamo na mieste umožňuje záujemcom vyskladať si vlastnú predstavu o materiálovej a farebnej harmónii.
Expozícia europlacEXPO je vytvorená ako abstrahovaná interiérová krajina. Tu sú, na rozdiel od kruhových vzoriek europlacBOUTIQUE, prezentované celé objemy vyskladané z veľkoformátových dyhovaných plôch, ktoré svojou mierkou evokujú interiérové prostredie. Zámer je podporený vloženými bielymi objektmi každodennej potreby, ktoré slúžia na vnímanie skutočnej mierky textúry tak, aby návštevník zažil skutočný pocit z „veľkej plochy“. Výšková, šírková a dĺžková modulárnosť kubusov umožňuje jednoduchú obmenu vzoriek.
Výstavný priestor na poschodí - europlacGALLERY je prezentáciou zrealizovaných referenčných objektov, kde boli použité materiály od firmy Europlac. Pre výstavu bol navrhnutý atypický fundus s vlastným integrovaným osvetlením, ktorý svojim rozložením v priestore síce sleduje prísnu technickú modularitu stavby, ale súčasne dostatočne dynamizuje priestor galérie.
Atypické interiérové riešenia sa uplatnili aj v zónach pre zamestnancov, pretože cieľom firmy je testovať nové povrchy a extrémne riešenia aj v reálnom užívateľskom prostredí. Preto môžeme vidieť vo veľkej zasadačke rokovací stôl, ktorý má prírodným dubom dyhovanú kompaktnú dosku s digitálnou potlačou v dizajne „Carbo“ (makrozáber zuhoľnateného dreva). Nad ním visí svietidlo z dyhovaného multiplexu, či celodyhovaný kuchynský drez v kuchynke pri europlacBOUTIQUE. Okrem mnohých odkazov na produkciu firmy, umiestnených v komunikačných priestoroch, bol riešený aj interiérový a exteriérový informačný systém, samozrejme s dôsledným uplatnením prírodných drevených dýh.
Podklady: Architekti_ Peter Daniel + Michal C. Hronský