Už po štvrtýkrát majú slovenskí architekti možnosť zúčastniť sa medzinárodnej architektonickej súťaže BigMat International...
Kombinácia Silky so železobetónovým skeletom sa v tomto projekte ukázala ako ideálne riešenie pre...
Projekt „IBV Lietava – 4 domy pri lese“ ponúka premyslené riešenia s dôrazom na tradíciu a...
Tento inovatívny systém presklených priečok s paralelne posuvnými dverami a tromi prepojenými krídlami prináša elegantné...
Kľučka od Barbory Škorpilovej je odrazom súčasnej estetiky a technológií. Inšpirovaná tvarom ohnutého papiera, spája jemné línie s moderným...
Spoločnosť mmcité predstaví na výsteve v Miláne novú kolekciu Linfa od AG&P greenscape a Cattaneo design.
Realizácia s použitím riešení od spoločnosti JAP FUTURE, ktorá dodala prémiový interiérový sortiment dotiahnutý do všetkých detailov
Mimoriadne štíhly rám zvyšuje podiel skla s cieľom maximalizovať dopad svetla a vytvára vzhľad pevného modelu...
Česká firma Janošík balansuje na hranici možného.
Sklenené priečky od spoločnosti Milt ako kľúčový prvok moderného dizajnu
ICONIC: Kľučka, ktorá spája históriu s modernou eleganciou
REHAU Window Solutions získalo ocenenie German Design Award 2025 za vynikajúce riešenie okien ARTEVO TERRA.
Nech už staviate, renovujete alebo navrhujete výplne otvorov, teraz máte jedinečnú príležitosť získať prémiové okná za...
Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.
Ak hľadáte pre realizáciu svojich návrhov partnera, ktorý sa vie prispôsobiť náročným požiadavkám, tak nasledujúce riadky sú určené pre Vás.
Návrh vstupných priestorov pre verejný cintorín koncipujeme na princípoch priestorovej absencie a entropie. Absenciu vnímame ako základný aspekt, ktorý sprevádza trúchliacich po priestorovej, vzťahovej a emočnej stránke. Tento pocit “chýbania” považujeme za prirodzenú esenciu smrti, s ktorou sa musí vysporiadať každý pozostalý a ktorá určite patrí do prirodzeného aktu lúčenia sa. Entropiu ako proces rozpadávania sa priestorovo zobrazujeme v povrchoch vstupného pláta. Absenciu a entropiu sme sa snažili do návrhu vniesť v čo najcivilnejšej podobe.
Pri hlbšom skúmaní problematiky miesta sme došli k záveru, že najviac územiu pomôže odstraňovanie jednotlivých prvkov, nie ani tak vkladanie nových - či už sa jedná o priestorovo rozpačité usporiadanie zelene a lavičiek pred bránou, alebo parkovacie miesta medzi alejov na Cintorínskej ulici a samotným priestorom cintorína. Pristupujeme aj k odstráneniu existujúcej vstupnej kolonády, ktorá podľa nášho názoru neprináša v súčasnej podobe zjavné architektonické ani stavebné kvality. Okrem iného je zlý technický stav kolonády dôvodom prečo sa v súčasnosti nezvoní na zvonoch, ale zvuk zvonov sa púšťa z reproduktorov.
Vyčistením a odstránením týchto prvkov vytvárame verejnému cintorínu nástupné plato, ktoré je prirodzeným vyústením urbanistickej osi na Cintorínskej ulici. Toto plato začína na východnej strane vodným prvkom a existujúcou sochou ktorú sme premiestnili. Vrcholí potom pri soche kríža. Materiálovo ide o gradient pigmentovaného betónu, hutneného mlatu a štrku rôznych frakcií. Tieto materiály zjednocuje tmavo-šedá farba. Materiálový rozpad symbolizuje entropiu života, ako aj celého nášho sveta. Nevidíme lepšie miesto kde si tento základný životný princíp máme pripomínať.
Vodný prvok umiestňujeme na východnej strane plata, oddeľuje tak cestu od priestoru pre peších. Keďže sa vodný prvok nachádza v časti s betónovou spevnenou plochou bude slúžiť aj ako vsakovisko povrchových vôd.
Túto základnú priestorovú os lemujeme pri vstupnej časti stromami. Tie vytvárajú filter medzi prevádzkami po oboch stranách a samotnou nástupnou časťou. Po oboch stranách umiestnujeme aj funkčnú kamennú linku, ktorá obsahuje všetky potrebné prvky - lavičky, odpadkové koše, stojany na bicykle, picie fontánky, atď… Bránu do priestoru cintorína koncipujem tak, aby po jej otvorení nezasahovala do šírky vstupného plata. Bezpečnostnú automatickú závoru pre vstup áut umiestňujeme už pri vstupe na plato z parkoviska. Vrátnicu by sme tak presunuli do kancelárskych priestorov cintorína z dôvodu lepšieho dohľadu nad vstupom áut.
Asfaltový povrch parkoviska vymieňame za zatrávňovacie tvárnice a na parkovisko vysádzame vzrastlú zeleň. Cez odlučovače ropných látok zabezpečujeme vsakovanie do podložia. Parkovisko vybavujeme základnou svetelnou infraštruktúrou. Počet parkovacích miest mierne redukujeme na 70. Samotné parkovisko rozdeľujeme na dve časti. V severnej umiestňujeme vyhradené parkovisko pre imobilných a zákazníkov pohrebných služieb. V južnej potom parkovisko pre verejnosť. Z dôvodu užívania parkoviska okolitými prevádzkami navrhujeme opatriť parkovisko závorou, kde bude bezplatné parkovanie obmedzené na 3 hodiny. Tento krok zabezpečí dostatok parkovacích miest aj v hlavnej sezóne.
Malé trhovisko ktoré v súčasnosti funguje pri parkovisku ponechávame na pôvodnom mieste.
Fasády budov ktoré lemujú vstup navrhujeme v hrubozrnnej bielej omietke.
V priestore vytvárame centrálne miesto pre odpad ktoré umiestňujeme do technickej uličky vedľa domu smútku. Vynášanie týchto smetných nádob tak môže prebiehať cez technický dvor cintorína a smetiarske autá tak nemusia vstupovať hlavným vstupom.
Koncept mobiliáru vychádza z tradície kamenárstva na cintorínoch. Všetky prvky tak navrhujem ako kamenné bloky ktoré sú decentne doplnené o funkčné prvky. Pri lavičke je to “podložka” na sedenie, pri osvetlení je to samotné svetelné teleso, pri napájacej fontánke zasa jednoduché potrubie na vodu. Tieto kamené bloky by mohli slúžiť aj ako nosiče informačného systému, kde su potrebné informácie do kameňa vytesané.
Načítavam diskusiu...