Spoločnosť mmcité predstaví na výsteve v Miláne novú kolekciu Linfa od AG&P greenscape a Cattaneo design.
Realizácia s použitím riešení od spoločnosti JAP FUTURE, ktorá dodala prémiový interiérový sortiment dotiahnutý do všetkých detailov
Mimoriadne štíhly rám zvyšuje podiel skla s cieľom maximalizovať dopad svetla a vytvára vzhľad pevného modelu...
Sklenené priečky od spoločnosti Milt ako kľúčový prvok moderného dizajnu
Už po štvrtýkrát majú slovenskí architekti možnosť zúčastniť sa medzinárodnej architektonickej súťaže BigMat International...
ICONIC: Kľučka, ktorá spája históriu s modernou eleganciou
REHAU Window Solutions získalo ocenenie German Design Award 2025 za vynikajúce riešenie okien ARTEVO TERRA.
Nech už staviate, renovujete alebo navrhujete výplne otvorov, teraz máte jedinečnú príležitosť získať prémiové okná za...
Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.
Ak hľadáte pre realizáciu svojich návrhov partnera, ktorý sa vie prispôsobiť náročným požiadavkám, tak nasledujúce riadky sú určené pre Vás.
Odolná konštrukcia zaručuje dlhoročné bezproblémové používanie,...
Spoločnosť Hansgrohe, známa svojimi inovatívnymi riešeniami kúpeľní a kuchýň, rozšírila ponuku svojich produktov nad rámec tradičných batérií a...
Európska značka okien číslo jeden rozširuje svoj sortiment o nové drevohliníkové okno HF 520 s plošne...
Vyplnenie prieluky v závere jednej z najstarších pražských ulíc. Fasáda s predsadenými škrupinovými elementami z tenkostenného sklovláknobetónu pôsobí pri charakteristických pohľadoch z ulice ako plastická skulptúra. Realizácia sa dostala medzi 27 diel, nominovaných v aktuálnom ročníku Českej ceny za architektúru.
Obchodnú triedu, urbanisticky veľkoryso rozšírenú na mieste známej rondokubistickej budovy Legiobanky, charakterizuje pestrý mix funkcií a architektonických štýlov. Klasicizmus, funkcionalizmus, rondokubizmus, súčasť pražskej pamiatkovej rezervácie…
“Proluka pro novostavbu hotelu je umístěna mezi koncové domy poněkud fádních fasád, které ubírají původní vznešenosti obchodní třídy na Poříčí. Že je do proluky třeba umístit výraznější stavbu bylo jasné již na počátku,” vysvetľujú autori východiská projektu.
Tri úrovne fasády a kompozičná logika.
Novostavba dodržiava princípy členenia kompaktnej uličnej zástavby. Vysoký dvojpodlažný parter, zvýraznený hlavný vstup, plastická, alebo inak odlíšená hlavná časť domu, ustúpené horné podlažie... Dom, priliehajúci k prieluke sprava, ovplyvnil návrh svojim zreteľným horizontálnym členením. Fasádu hotela jasne odlišuje výrazná vertikalita predsadených elementov.
Vysoký parter rieši tri úplne odlišné požiadavky na vstupy do objektu. Zapustený vstup do hotela je akcentovaný čiernymi kompaktnými doskami. Garážová brána splýva s travertínovým obkladom parteru, typickým pre centrum Prahy. Do reštaurácie sa vstupuje cez výrazne členený “výklad”.
Výraznú tektoniku strednej časti fasády formujú architekti prostredníctvom prefabrikovaných škrupinových elementov. Dva typy zavesených prvkov, s výškou jedného podlažia, sa striedajú vo vertikálnom aj horizontálnom smere. Veľkú mierku zmierňuje detail drobnej vodorovnej kanelúry, zvýrazňujúci plasticitu fasády. Pôdorys vyšších podlaží, mierne vystupujúci do ulice, kopíruje stopu pôvodnej zástavby prieluky. Vystúpená bočná stena nesie označenie hotela, viditeľné už z diaľky.
Plastické škrupinové elementy sú odliate z tenkostenného sklovláknobetónu – kompozitu cementovej hmoty, jemného kameniva, vody a rozptýlených alkalicky rezistentných sklených vlákien. Čelá prvkov sú profilované prostredníctvom štrukturálnych matríc do betónu.
Horná úroveň fasády ustupuje, ukončuje a korunuje objekt.
Tri zásadné úseky fasády sú vzájomne oddelené pruhom pásových okien, nadväzujúcim na kontext ulice.
“Domy v prolukách jsou specifické tím, že se prezentují zejména jednou, uliční fasádou. Proto je prostorový rozměr objektu koncepčně dodán plasticitou jediné fasády. Je navrhována pro převažující pohled z ulice, tedy hlavně boční, který se výrazově mění s pozicí kolemjdoucího pozorovatele. Skořepiny při pohledu z boku vytváří kompaktní sochu, zdánlivě bez oken, při pohledu čelním se fasáda otevře racionalisticky, s okny umístěnými nad sebou. Dům tak komunikuje se svým divákem, reaguje na jeho pozici a ukazuje se v různém tvaru a světle,” dopĺňajú na záver autori.
Podklady: Ateliér ra15