Integrované dverové systémy predstavujú riešenie, ktoré spája vysoké technické nároky s architektonickou...
Architekti zo štúdia HENN stavili na prirodzenosť dreva, precízne navrhnutú akustiku a premyslený...
Tiché a bezkontaktné dovieranie dverí dopĺňajú ergonomické madlá v rôznych dizajnových a funkčných prevedeniach, vrátane...
Bývanie na južných svahoch alpského predhoria.
Kombinácia Silky so železobetónovým skeletom sa v tomto projekte ukázala ako ideálne riešenie pre...
Projekt „IBV Lietava – 4 domy pri lese“ ponúka premyslené riešenia s dôrazom na tradíciu a...
Tento inovatívny systém presklených priečok s paralelne posuvnými dverami a tromi prepojenými krídlami prináša elegantné...
Kľučka od Barbory Škorpilovej je odrazom súčasnej estetiky a technológií. Inšpirovaná tvarom ohnutého papiera, spája jemné línie s moderným...
Spoločnosť mmcité predstaví na výsteve v Miláne novú kolekciu Linfa od AG&P greenscape a Cattaneo design.
Realizácia s použitím riešení od spoločnosti JAP FUTURE, ktorá dodala prémiový interiérový sortiment dotiahnutý do všetkých detailov
Mimoriadne štíhly rám zvyšuje podiel skla s cieľom maximalizovať dopad svetla a vytvára vzhľad pevného modelu...
Česká firma Janošík balansuje na hranici možného.
Sklenené priečky od spoločnosti Milt ako kľúčový prvok moderného dizajnu
ICONIC: Kľučka, ktorá spája históriu s modernou eleganciou
REHAU Window Solutions získalo ocenenie German Design Award 2025 za vynikajúce riešenie okien ARTEVO TERRA.
Teraz už aj na Slovensku. A nie je sám. Vlani sme uverejnili realizáciu vychádzajúcu z podobných kompozičných tvorivých princípov - Dom LJM od architektov Benjamína Bradňanského a Víta Haladu.
Veľmi dobré je, že to nie sú samoúčelné experimenty. Ale aj dobré realizácie, ktoré majú všetky predpoklady, aby dobre napĺňali i utilitárne funkcie, potrebné k ich praktickému fungovaniu.
Dom v dome od Martina Jančoka v Bernolákove je na jednej strane sebavedomým architektonickým gestom prezentujúcim univerzálny architektonický koncept v inividuálnom autorskom a materiálovom stvárnení. Na druhej strane je tu viditeľne prítomný kontextuálny prístup k miestu.
Hoci je dom úplne iný, ako okolitá stavebná štruktúra - výsledná skladba hmôt, priestorov, plôch a ich rozmiestnenie na pozemku sú urobené s citom pre kontext. Dom v dome si svoje miesto našiel v dialógu s okolitým prírodným i umelým prostredím a je vlastne v princípe kontextuálnejší, ako mnohé iné okolité “tradičné” domy. Nie je to dom pre hocikoho. Je to obydlie pre ľudí, ktorí majú zmysel a schopnosti vnímať kvalitu tvorenú jednoduchými, jemnými vyjadrovacími prostriedkami, viac skrytými pod povrchom a nie prvoplánovými veľkými gestami.
Urobte si však názor sami. Pripájame obrazovú dokumentáciu i texty autorov.
(Š.M.)
Dom je situovaný v prostredí stabilizovanej zástavby rodinných domov a záhradných pozemkov. Stojí na mieste pôvodného záhradného domu, s odstupom od ulice, čo mu zabezpečuje určitú intimitu a izolovanosť. Svojim umiestnením rozdeľuje pozemok na prednú a zadnú záhradu. Kým predná záhrada má charakter bujného neudržiavaného porastu, zadná, ukrytá za domom, je koncipovaná ako produktívna a pobytová.
Samotný dom je rozdelený do dvoch sústredných častí – vnútornej a vonkajšej. Vnútorná pozostáva z nevyhnutných obytných miestností v pôdoryse Palladiánskej mriežky 3x3 polia s vertikálne akcentovanou jedálňou v jej centre. Vonkajšiu časť domu vypĺňujú doplnkové funkcie, ktoré nevyžadujú celoročné alebo permanentné využitie – pátiá rôznych veľkostí a proporcií, garáž, bazén a skladové priestory. Táto časť je akýmsi medzipriestorom, nie je ani domom, ani záhradou. Je ich mediátorom.
Podklady: PLURAL
Nechce sa vám vypisovať vaše údaje? Prihláste sa a komentujte pod svojím účtom.
Nemáte ešte účet? Zaregistrujte sa tu