Integrované dverové systémy predstavujú riešenie, ktoré spája vysoké technické nároky s architektonickou...
Dá sa šetriť bez ujmy na dizajne?
Architekti zo štúdia HENN stavili na prirodzenosť dreva, precízne navrhnutú akustiku a premyslený...
Tiché a bezkontaktné dovieranie dverí dopĺňajú ergonomické madlá v rôznych dizajnových a funkčných prevedeniach, vrátane...
Bývanie na južných svahoch alpského predhoria.
Kombinácia Silky so železobetónovým skeletom sa v tomto projekte ukázala ako ideálne riešenie pre...
Projekt „IBV Lietava – 4 domy pri lese“ ponúka premyslené riešenia s dôrazom na tradíciu a...
Tento inovatívny systém presklených priečok s paralelne posuvnými dverami a tromi prepojenými krídlami prináša elegantné...
Kľučka od Barbory Škorpilovej je odrazom súčasnej estetiky a technológií. Inšpirovaná tvarom ohnutého papiera, spája jemné línie s moderným...
Spoločnosť mmcité predstaví na výsteve v Miláne novú kolekciu Linfa od AG&P greenscape a Cattaneo design.
Realizácia s použitím riešení od spoločnosti JAP FUTURE, ktorá dodala prémiový interiérový sortiment dotiahnutý do všetkých detailov
Česká firma Janošík balansuje na hranici možného.
Sklenené priečky od spoločnosti Milt ako kľúčový prvok moderného dizajnu
ICONIC: Kľučka, ktorá spája históriu s modernou eleganciou
REHAU Window Solutions získalo ocenenie German Design Award 2025 za vynikajúce riešenie okien ARTEVO TERRA.
Srdečne gratulujeme. Pridávame niekoľko podrobnejších informácií z článku v DenníkuN, ktorý k tejto udalosti priniesol viac informácií.
Prvé výstavy, debaty a prednášky organizovala s kamarátmi v obývačke rodinného domu, potom stála pri zrode múzea dizajnu a oddnes je Mária Rišková novou riaditeľkou Slovenského centra dizajnu.
Mohlo by sa zdať, že takéto veci sa nedejú. Že na jednej strane je nezávislá kultúrna scéna a na druhej tá štátna. Mohlo by sa zdať, že je nemožné, aby sa tieto dve sféry prepojili, lebo princíp ich fungovania je skrátka odlišný. Mária Rišková to však vidí inak. A nielen preto je veľmi dobrou správou, že dnes nastupuje na riaditeľskú stoličku v Slovenskom centre dizajnu.
Pozná kultúrnu scénu z každej strany tak dobre ako málokto u nás. Študovala dejiny umenia, ale nestala sa z nej ani „čistá“ historička umenia, ani kurátorka a veľmi dlho ani „zamestnankyňa“ žiadnej galérie či múzea. Dlhé roky bola na voľnej nohe a robila všetko, čo sa akokoľvek dotýkalo súčasného umenia, dizajnu a najmä nových médií. Základné nastavenie má jednoduché – robiť veci inak, dobre, naplno a s ľuďmi, ktorých práca baví a vidia v nej zmysel.
„Nikdy som si nemyslela, že budem reformovať štátnu inštitúciu. Celé roky som sa stretávala s tým, že v inštitúciách sa niektoré veci skrátka ‚nedajú‘. Ale ja to neberiem tak, že pracujem v inštitúcii. Viem, čo je poslaním centra aj múzea, čo všetko chceme urobiť, a s prekážkami rátam. Všade sú predsa nejaké problémy. Bude to experiment. Bude to zasa niečo nové,“ hovorí Mária Rišková.
Viac v zdrojovom článku od Jany Németh.
Nechce sa vám vypisovať vaše údaje? Prihláste sa a komentujte pod svojím účtom.
Nemáte ešte účet? Zaregistrujte sa tu