Climate of innovation
Ivanská cesta 30/A
Bratislava
Okná pre pasívne domy
Galvaniho 15 B
Bratislava
Tehelná 1203/6
Zlaté Moravce
BIM knižnice a objekty
Stará Vajnorská 139
Bratislava
Dokonalá izolácia
Stará Vajnorská 139
Bratislava
Prielohy 1012/1C
Žilina
Štúrova 136B
Nitra
Na rozdiel od sériového kei-caru (malého auta oslobodeného v Japonsku od rôznych daní), je tento koncept navrhnutý ako elektromobil. Líši sa aj tým, že sa jedná o prvý koncept auta zameraný na digitálnu generáciu. Okrem "jazdenia" by auto malo poskytovať najmä možnosti elektronickej komunikácie pre jeho pužívateľov. Mottom vývoja bolo sprístupniť posádke aj to, čo je pre dnešnú digitálnu generáciu samozrejmé - zdieľanie pocitov a poznatkov s okolím (blízkym i vzdialeným). Dôraz bol položený na konektivitu.
„Generácia, ktorú chceme osloviť, túži aj v aute strávený čas využívať na to, aby mohla byť v spojení s priateľmi a podeliť sa s nimi o svoje zážitky. Pritiahnuť ich pozornosť starými hodnotami už nie je také jednoduché. Chcú, aby bol automobil prispôsobivý nástroj, podobne ako smartfón,“ povedal Hidemi Sasaki, generálny manažér oddelenia plánovania japonskej automobilky.
Mnohé časti interiéru (a dokonca aj exteriéru) vozidla sú pokryté LED zobrazovacími plochami (ťažko to už nazvať obrazovkami). Podoba, farebnosť a grafika týchto častí je plne personalizovaná. Používatelia si môžu vybrať niektorú z predvolených možností, prípadne si vytvoriť vlastnú grafiku a rozmiestnenie personalizovanej podoby motívov, viditeľných informácií i dotykových ovládacích prvkov. "Displejmi" sú i povrchy sedadiel, takže interiér môže byť nielen ľubovoľnej farby a vzoru, ale sa môže v čase i dynamicky meniť.
Nissan týmto automobilom podporuje dizajnérsky trend interiéru v štýle „Clean canvas“ (čisté plátno). Pri vstupe do automobilu je všetko neutrálne, jednofarebné. Po vstupe však vozidlo "ožije". Dokáže sa prispôsobiť, zvoliť grafický motív (a meniť ho) podľa nálady vodiča.
Ovládacie prvky sú (mimo niekoľkých nevyhnutných mechanických) pevažne dotykové na "displejoch". Nissan tvrdí, že využitie štandardných ovládačov by len znížilo flexibilitu celého interiéru. Pre zvýšenie komfortu sú niektoré funkcie, napríklad klimatizácia, ovládané hlasom. Displeje sú aj v exteriéri vozidla, slúžia takisto na interaktívnu komunikáciu s okolím, či už počas pemávky, alebo pri parkovaní, či hľadaní vozidla. Displejmi je pokrytý aj volant vozidla.
Slávnostné predstavenie tohto naozaj netradičného konceptu bude na Tokyo Motor Show od 29. októbra do 8. novembra tohto roku.