Climate of innovation
Ivanská cesta 30/A
Bratislava
Okná pre pasívne domy
Galvaniho 15 B
Bratislava
Tehelná 1203/6
Zlaté Moravce
BIM knižnice a objekty
Stará Vajnorská 139
Bratislava
Dokonalá izolácia
Stará Vajnorská 139
Bratislava
Prielohy 1012/1C
Žilina
Štúrova 136B
Nitra
Zistil to Jonathan Petit z bezpečnostnej spoločnosti Security Innovation, ktorý bude výsledky svojich zistení prezentovať na bezpečnostnej konferencii Black Hat Europe v novembri. Viacero informácií poskytol IEEE Spectrum.
Samojazdiace automobily musia samozrejme autonómne zisťovať situáciu okolo seba a pred sebou. Používajú k tomu typicky najmä tri systémy, kamery pre snímanie 2D obrazu okolia vo viditeľnom spektre, radary pre zisťovanie prekážok v bezprostrednej blízkosti a najmä laserové systémy Lidar, LIght Detection And Ranging, vytvárajúce detailnú 3D scénu okolia vozidla a to aj na väčšie vzdialenosti.
Lidar funguje na princípe vysielania laseru v neviditeľnom spektre a analyzovania vrátaného laseru odrazeného od prekážok.
Petit zisťoval, či je možné takýto Lidar systém oklamať. Pre testovanie použil jeden konkrétny model IBEO Lux, podobne sú podľa neho na tom aj ostatné modely a ich výrobcovia proti podobným útokom svoje systémy zatiaľ nezabezpečujú.
Petit pomocou zostrojeného prístroja za 60 dolárov vysielajúceho laser dokázal tento systém oklamať, keď Lidar považoval laser z jeho prístroja za odrazený ním vysielaný laser. Konkrétne Petit dokázal vytvoriť vnem ľubovoľných falošných objektov vo vzdialenosti 20 až 350 metrov od Lidaru a to vrátane simulácie ich pohybu.
Dokáže tak vyvolať dojem osôb, áut alebo stien v ceste samojazdiaceho auta a to tak zrejme zastaví a nebude môcť pokračovať.
Zdroj: DSL.sk